۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۰۶۴۴
آیت الله سلیمانی:

 تحقق الگوی انقلاب تحت حاکمیت ولی فقیه تنها راه نجات دنیای اسلام است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم وحدت میان امت اسلام در برابر جبهه کفر و حامیان تروریسم گفت: امروز جهان اسلام به این باور رسیده است که تنها راه نجات جهان اسلام پیاده ساختن الگوی انقلاب اسلامی در سراسر امت اسلامی است که جز عنصر ولایت فقیه نخواهد بود.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در یادواره شهدای مدافع حرم و ۵۱ شهید طلبه حوزه امام صادق (ع) قائم شهر، نظام شیعی را دارای اتصالی ناگسستنی میان روحانیت و مردم دانست و گفت: تا زمانی که در جامعه  اسلامی ایمان بر قرار است این امر پابرجا است.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، بحث مرجعیت و نیاز مردم به فقه اسلامی را عامل اصلی این پیوند دانست و گفت: سیره رسول اکرم و اهل بیت او (ع) نیز بر همین شیوه بوده است.

 

آیت الله سلیمانی با بیان پویایی و به روز بودن فقه شیعه، آن را بر پایه دو محور زمان و مکان دانست و تأکید کرد: امام خمینی(ره) نیز معتقد به فقهی بودند که نیازهای زمان و مکان را تشخیص دهد و برای آن ها پاسخگو و کارآمد باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیوند مرجعیت شیعه با مردم را پیوندی فراجناحی و فرانژادی دانست و افزود: همه افراد با هر سلیقه سیاسی و جناحی نیازمند مرجعیت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، فقه اهل سنت را فاقد پویایی و پاسخگویی به نیازهای روز معرفی کرد و تصریح کرد: کمبود اجتهاد در فرق اربعه اهل سنت امری غیر قابل انکار است که جامعه اهل سنت از این امر رنج می برد.

 

امام جمعه زاهدان، رساندن نظر فقهی مراجع عظام به توده مردم را از جمله وظایف مهم روحانیت شیعی دانست اظهار داشت: رمز پویایی جامعه شیعه در طول تاریخ ابلاغ مبانی فقهی با توجه به نیازهای روز بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، با اشاره به این که الگوبرداری برخی از طوایف اهل سنت از انقلاب اسلامی اما در جهت غلط آن صورت گرفته است، اظهار داشت: پیدایش گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش امروز، از این جهت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مدل حکومت داری امام راحل را مدلی موفق در تبیین و معرفی معارف اسلام و شناخت دوست و دشمن معرفی کرد و گفت: همین امر عاملی در جهت ایجاد رقابت اهل سنت با انقلاب اسلامی است.

 

آیت لله سلیمانی ضمن تأکید بر لزوم وحدت میان امت اسلام در برابر جبهه کفر و حامیان تروریسم تأکید کرد: امروز جهان اسلام به این باور رسیده است که تنها راه نجات جهان اسلام پیاده ساختن الگوی انقلاب اسلامی در سراسر امت اسلامی است که جز عنصر ولایت فقیه نخواهد بود.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید از هوشمندی در برابر تبلیغات مسموم دشمنان اسلام علیه روحانیت غافل شد، ادامه داد: خداوند را عالم و مشرف بر اوضاع و احوال بندگان دانست و وجود امام راحل را تسلیم محض در برابر اراده الهی معرفی کرد./950/پ202/ج1

ارسال نظرات